سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت شرط بندی

نظر

بازی های پلی استیشن 

 

بازی های پلی استیشن بین نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقه مندان زیادی دارد و با آمدن مدل های جدید هر روز به این علاقه مندان اضافه می شود . باور این مسئله سخت است اما قرار است تا چند هفته ی دیگر ، شاهد کنسول جدید سونی باشیم . 

 

 هفت سال از انتشار اولیه‌ی پلی استیشن 4 می‌گذرد و در این بازه‌ی زمانی، چه دنیای واقعی و جه دنیای بازی‌های ویدیویی دست خوش تغییراتی شده‌اند که شاید شبیه آن‌ها را تنها در قصه‌های تخیلی می‌دیدیم. تقریبا همه‌ی بازیکنان سراسر دنیا می‌دانستند که قرار است با نسخه‌ی جدید پلی استیشن آشنا شویم، اما شاید هیچ کس انتظار نداشت که شرایط معرفی و عرضه‌ی این کنسول جدید، تا این حد مشکل شود. در این راه، بازی‌های زیادی تاخیر خوردند و مراسم‌هایی که همیشه آن‌ها را تماشا می‌کردیم، به روال سابق و بدون نگرانی برگزار نشدند.

 

اما پس از مدت‌ها گمانه زنی و انتظار، می‌توانیم ادعا کنیم که تقریبا بیش‌تر اطلاعات مربوط به پلی استیشن 5 را می‌دانیم. تنها رابط کاربری یا UI این کسنول در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که سونی با عرضه‌ی یک ویدیوی 11 دقیقه‌ای، به تمامی این شبهات پایان داد.

 این اطلاعات شامل قیمت، بازی‌های روز عرضه، تاریخ انتشار و قدرت این کنسول می‌شود. قیمت Play station 5 که یکی از معیارهای اصلی بازیکنان برای تصمیم گیری است، نوید از یک دستگاه مقرون به صرفه می‌دهد. پلی استیشن 5 دارای دو نسخه‌ی متفاوت است که با قیمت‌های متفاوتی روانه‌ی بازار می‌شوند. مدل دیسک خور این کنسول، با قیمت 499 دلار یا 449 یورو در دسترس قرار خواهد گرفت.

 از طرفی دیگر، سونی به فکر آن دسته از بازیکنانی که با بودجه‌ی محدودتری هم روبرو هستند، تدبیر قابل تحسینی اندیشیده است. مدل دیجیتالی PS5 که قابلیت پشتیبانی از بازی‌های فیزیکی را ندارد، با برچسب قیمت 399 دلار یا 349 یورو در قفسه‌ی فروشگاه‌ها دیده خواهد شد.

 هم چنین، جالب است بدانید که سونی برای انتشار این کنسول، دو موج اقتصادی متفاوت را در نظر گرفته است. موج اول، مربوط به منطقه‌ی امریکای شمالی، ژاپن، مکزیک، کره‌ی جنوبی، نیوزیلند و قاره‌ی استرالیا خواهد بود. کسانی که ساکن این مناطق هستند، می‌توانند در تاریخ 22 آبان 99 (12 نوامبر) دست خود را به پی اس فایو برسانند. موج دوم هم مربوط به سایر نقاط دنیا است، به گونه‌ای که موجودی انبوه پلی استشین 5 در تاریخ 29 آبان، در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

 

نسل نهم کنسول های خانگی 

 

در ابتدا، طرز تفکر قالب دوستداران بازی‌های ویدیویی، این گونه بود که نسل نهم کنسول‌های خانگی تفاوت زیادی با نسل حاضر نخواهد داشت. اما حالا و پس از گذشت مدت‌ها، متوجه شدیم که قرار است با تغییرات چشم گیری در بسیاری از زمینه‌ها آشنا شویم.

 جیم رایان، رئیس استودیوی جهانی پلی استیشن، اظهار کرد که تجربه‌ی بازی‌ها روی این کنسول یک قدم رو به جلو برای صنعت ویدئوگیم خواهد بود. جهان داخل بازی‌ها از هر جنبه‌ای زیباتر خواهند شد و افراد موجود در آثار مختلف، هوشمند‌تر. موردی که می‌توانیم با جدیت به آن اشاره کنیم، قدرت بسیار حافظه‌‌ی SSD است که به سریع‌تر شدن کنسول‌های خانگی کمک می‌کند.

 البته سونی تنها کسی نیست که از SSD در دستگاه خود استفاده می‌کند. رقیب آمریکایی پلی استیشن، یعنی ایکس باکس هم میزبان این فناوری خواهد بود. SSD به سخت افزارهای مختلف کمک شایانی در بیش‌تر کردن سرعت پردازش اطلاعات می‌کند. تجهیزاتی که از SSD بهره می‌برند، قادر هستند اطلاعات موجود در حافظه را، خیلی سریع‌تر به پردازشگر و در نتیجه نمایشگر، برسانند.

منبع : https://betforward.site/